lørdag 14. mai 2011

Rælingen

Flytting på høyt plan

Nå er det altfor lenge sidne jeg har skrevet noe som helst. Jeg har jo alltid vært flittig med å skrive dagbok og notater, men nå det siste året har det bare dabbet skikkelig av. Jeg må dytte meg selv i ræva og komme igang igjen. Så da prøver jeg!

Jeg kan i alle fall si at nå har jeg noe å skrive om. Magnus og jeg har nemlig flyttet fra Skedsmokorset. Vi har fått lov til å leie et lite hus som farfaren til Magnus eier i Rælingen. Det er et lite, men kjempe korselig hus med 2 etg. Vi har utsikt ut over Øiern, vollyballbane, fotballbane og grillplass rett nedenfor. Det er virkelig helt utrolig. Vi kan gå til Lillestrøm, men det er alikevel langt nok unna til at man ikke blir plaget av trafikken.
Vi flyttet faktisk på en helg. Alt gikk så utrolig fort. Vi begynte å flytte fredag 6.mai og hadde så å si fått inn alle tingene våre til søndag 8.mai. Vi hadde ikke klart dette ute min besteste bestevenn Håkon. Han kom og hjalp oss med og få inn senga, de store møblene vi hadde igjen og var med på å male kjøkkenet.
Alt gikk på 1-2-3 og det var ikke engang rotete da vi kunne kalle det hjemmet vårt på søndag kveld. 

Vi hadde jo mye inventar fra før av, men det vi nå har kjøpt er en kjempe flott spisestue fra skeidar. Legger ved bildet. Den er jo bare sååååå utrolig vakker!!!! Både Magnus og jeg er stor fornøyde med dette kjøpet.

Sofaen kjøpte vi også fra skeidar. Den kommer ikke før om 6-8uker, men en slik skjønnhet kan vi så klart vente på. Vi ville nemlig ikke ha den fargen de hadde utstilt i butikken. Den så egentlig ut som et stort sjakkbrett. Vi ville ha sofaen i den fargen du ser på bildet her. Bordet har vi forresten også kjøpt. Redikk digger å ligge under det, så vi anser det som et veldig godt kjøp!

Vi gleder oss kjempe masse til sofaen endelig dukker opp i denne kjempe korselige stua!


De andre møblene vi har kjøpt er fra Ikea. Vi kjøpte skohylle og kommode til å ha i gangen. De passet perfekt!!! Vi har jo så klart kjøpt vitrineskap slik at vi kan stue bort alt av glass og stæsj. Det har igrunn gått veldig greit og bygge sammen alle disse møblene, men noen små banneord her og der følger så klart med. Nå mangler vi bare en bokhylle til alle bøkene til Magnus så er vi endelig ferdig med handlingen for en laaaaang stund fremover. Bokhylla blir nok også kjøpt på Ikea. 

Skal få tatt noen bilder av huset, hagen og utsikten til neste innlegg. 

Nå maser Redikk om at han må ut å legge kabler så da er det bare å kaste på seg skoene og komme seg ut!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar