mandag 12. desember 2011

Snart Jul

Åhhhhh!


Nå er det snart jul! Jeg er veldig glad i julen, og har bare gode minner. Tja første julen med separert mor og far var vel ikke akkurat noen slager, men jul ble det jo uansett.

Hvert år jakter vi selv på juletreet. Skogen er jo rett bak huset så da er det på med dressen og finne frem øksa. Pappa først, meg og så Veronica. Ut på tur aldri sur. Bare det beste treet duger, og det finner vi i år!!! BEWARE, HERE WE COME!

Til de som er så strenge på regler, så har vi fått lov av skogeier. Alt er på lovens rette siden ;)
Det er en egen tradisjon vi har hatt i veien der vi bor. Traktoren har blitt startet, fyllt hengeren bak med halm og pledd, så har alle dratt ut i skogen sammen for å jakte på det beste treet, men de siste årene har vi gått når det har passet oss.



Jeg digger å sitte ved juletreet sammen med lille søss å lese opp hvem gavene er til. Dette blir jeg nok aldri for gammel til. Vi er en gavmild familie, ikke at vi kjøper det dyreste vi finner, men vi liker å gi. Dette med gaver kommer jeg nok heller ikke til å vokse fra, det å kjøpe gaver til familien er noe av det beste jeg vet. Jeg prøver alltid og finne noe jeg vet de ønsker seg eller trenger. Gjerne finner jeg en tulle ting også. Det viktigste med julen for meg er at vi skal le, kose oss og ha en skikkelig bra dag med god mat og godt selskap. En dag vi skal kunne tenke tilbake til, og glede oss til neste gang.

Juledagen vår starter alltid kl 13:00. Da kommer nemlig farmor og farfar trampende inn døra. De vil alltid hjelpe til mest mulig. Treet og bordet pynter vi selvfølgelig lille julaften, så det er klart.

Nissen dukker ikke lengre opp hos oss, så lille søster og jeg legger gavene under juletreet før vi legger oss lille julaften.
Tvèn står på med Disney Juleklassikere og Tre Nøtter til Askepott. Når sølvguttene dukker opp er julemiddagen klar. NAM! Her blir det servert ribbe, medister kaker, medister pølser, surkål, rødkål, gulrot, mandelpoteter, rosenkål og selvfølgelig tyttebær. Farmor har alltid med hjemmelaget øl, noe pappa setter stor pris på.

Når middagen ligger plassert godt i magen gjør vi klar kaffen. Her er det ikke kaffe og kaker, her er det kaffe og GAVER!!!! Wohooo! Gleder meg til jeg sitter der og leser << Til Pappa, Fra Eldste datter>> Jeg tror pappa kommer til å le godt av gaven han får til jul i år. Han får jo fler, men spesielt en håper jeg han virkelig drar på smilebåndet da han åpner.
 

 Bildene er fra julen 2010, om noen synes treet er litt stusselig så har dere helt rett. Ny julepynt er på vei inn i år! Gleder meg!!!


1 kommentar: