torsdag 29. desember 2011

Julaften!

Endelig!

Her er prydebusken vår.
Vi kastet veldig mye pynt i fjord, og derfor så treet våres litt stusselig ut også. I år har jeg vært altfor sent ute med å finne ny pynt. Jeg gikk meg i hjel på strømmen storsenter. Indiska, Kremerhuset, Panduro, tilbake til Kremerhuset, Jernia og til sist Clas Ohlson. For ikke å glemme Glassmagasinet, men der fant jeg ikke noe jeg likte.
Alt var igrunn kjøpt opp, men jeg fant noe dill dall her og der. Jeg synes treet vårt ble noe finere enn i fjord i alle fall, men skal nok kjøpe litt ekstra pynt til neste år igjen.

Vi hadde en veldig fin julekveld.
Gavene åpnet vi ikke før middagen var på god vei ned i magen, og julebordet ryddet.
Vi spiser alltid dessert etter at gavene er åpnet, for da har vi litt mer plass.



Her er familien glum vettu, på selveste julekvelden. Pynta og klare til og proppe i seg julemiddagen, åpne gaver og slafe forran tvèn. En god start på juleferien vel å merke!
Hehe, måtte le litt da jeg så dette bildet.
Måtte sette kameraet på en stol og bygge det opp med bøker for å få alle med på bildet. Det er ikke så lett da man skal bruke selvutløsere, men resultatet ble da bra nok. Ser jo hvem som er hvem. Pappa fikk en stjerne krone til å med. En av de tre vise menn kanskje? :P
Vi var uansett fornøyde, for dette er første gangen vi har husket på å ta felles familien bildet på julaften. Ikke dårlig!

I år hadde vi funnet mange spennende gaver til hverandre. Gavene er jo like spennede hvert år, men i år var det veldig mange harde pakker. Det liker vi!
Jeg var veldig fornøyd med gavene vi hadde funnet til dem i år. Magnus og jeg startet jo i oktober med å jakte på julegaver.
Hehe, de 3 artigste gavene jeg fant til dem må være det knall rosa værktøy settet jeg kjøpte til Veronica, dorullholderen som ser ut som den er laget av rådyr horn til farmor og farfar, og supermann boxer til pappa.
Julegaver er kjempe moro. Eneste jeg ikke setter så pris på, er å pakke inn alle gavene.
Jeg pakker inn alle gavene selv, men det ser vel mer ut som om det er Redikk som har prøvd seg.

Folk har forkjellig matvaner på julaften. Vi spiser ribbe, medisterkaker, innmatpølse og medisterpølse.

Her ser du julmiddagen min, hehe måtte jo ha bildet av den. Legg merke til den digre posjonen. Jeg spiste opp ALT!

Veronica vant mandelen i riskremen i år. Med en litt merkelig vri. Pappa delte ut riskrem skålene, og før vi fikk begynt hadde Vero sett at mandelen lå i skålen til farfar og tok den opp..... Hehe, så farfar er vel den rett vinneren, men det var Vero som fant den. Siden ingen av oss liker marsipan var premien i år 2 stk troika sjokolader.

Noen siste tullebilder. Kommer jo ikke unna slikt i julen. Skal man ha det gøy, så får man ha det gøy da :P


Redikk er ikke noe dårligere enn oss, lille linselusa. Han er alltid med!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar