torsdag 29. april 2010

En stakkars fisk!



SHAKEY!
Bildet fant jeg på google

Da...... Etter 20 år har jeg endelig kjøpt en liten fisk. Ja det tok vel litt tid, men jeg måtte vente på den lille spesielle.

Jeg fikk høre av lille søss at vi kunne kjøpe en fisk og få med akvarium for en grei penge. Dette hørtes jo spennede ut så jeg dro for å se. Jagge meg så var fisken min der. Han svømte rundt og sturet i et fryktelig kjedelig akvarie. Det var kun han der. Ikke en eneste plante og bare hvit sandstein i bunnen. Han hadde en tragisk orange farge og syntes at livet var grusomt. Det er jeg i alle fall sikker på :P

Lille søss hadde allerede bestemt seg for hvem fisk hun skulle ha før jeg kom. Han var en skikkelig kjekkas som var helt blodrød. Han svømte i et akvarie med masse planter i, og hadde selskap i en sugefisk. (Aner ikke hva de heter, men de suger seg i alle fall fast over alt i akvariet for å spise alger) Vet ikke hvor mye selskap det var i denne sugekoppen, men det så ut som at de hadde det fint sammen.

Grunnen til at jeg er så sikker på at min lille Shakey ikke hadde det så kult var nettopp fordi, når jeg kom med posen som skulle fylles med vann svømte han bare rett mot meg. Han vinket frebrilsk med finnene sine. Akkurat som at han ropte PICK MEEEEE! Hmm... Kan ha noe med at han er en fisk å må bevege finnene sine for å holde seg stabil i vannet, MEN jeg velger å tro det første. Så skal det sies at han faktisk svømte mot meg og ikke hadde noe imot å bli forflyttet til en gjennomsiktig plastikk pose. Han var HELT klar for å flytte inn til meg.

Det som er enda kulere og se er at Shakey har nå, etter bare 1 døgn fått en mye flottere farge enn den møkk orange fargen han hadde i butikken. Han går sakte men sikkert mot å få en like flott blodrød farge som den fisken søsteren min har. Det er jo helt vidundelig!!

Hehe noen som lurer på hva slags fisk Shakey er?

Han er jo da en flott liten Betta Splendens, eller kampfisk (om du vil). Jeg går for Betta Splendens (Betta), for han skal slippe og slåss for tilværelsen hos meg.

Gleder meg til å se hvordan han blir og oppfører seg med tiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar