onsdag 11. januar 2012

Tullete!

Bloggere!

Jeg har lest noen blogg innlegg som fikk meg til å tenke. I bloggene klages det over det andre kvinner skriver i sine blogger.
Det å skrive om sine meninger er viktig, men og sette seg ned for å klage sin nød over at bloggene ikke er innholdsrike, engasjerende eller saklige. Hva er det for noe?
Det som blir sagt er at kvinner velger og skrive om venner, hobby og livet, isteder for å prøve og påvirke, skape diskusjoner eller debatter!
Hva er galt med å skrive om akkurat det hva man vil?

Man skal da også kunne lage en blogg for å skrive om livet sitt, opplevelser, tanker, ideer eller bare rable ned noe der og da, uten at man skal bli sett på som et uintressant individ. Jeg lagde i alle fall ikke en blogg for å skrive om samfunn, økonomi, religion, eller for å prøve og påvirke noen. Jeg skriver blogg kun for meg, og de som vil vite mer om alt det "ubetydelige" jeg måtte finne på. Min blogg fungerer som en liten påminnelse over hva jeg har fordevet tiden med. En åpen dagbok, om du vil
Hvorfor er det så "galt"? Er jeg et mindre intressant menneske av den grunn, eller noe dummere enn andre folk som blogger om større og "viktigere" saker?
Jeg tror ikke jeg tar feil, da jeg sier det er mange der ute som ikke orker å skrive om det som skjer i samfunnet og verden, og velger istede og skrive om ting som intresserer dem.

Nei, synes folk at andre skriver usaklige blogger så får de droppe å lese disse innleggene. Værre er det vel ikke?
Appellerer ikke blogger uten "interessant" innhold deg, nei så stopp å les.
Vi har alle forkjellige meninger om hva som er viktig og interessant. La folk få skrive om akkurat hva de vil, uten at de skal føle seg noe dummere enn andre.

La for pokker folk skrive om hva de vil i bloggene sine, uten at man skal bli dømt for å være en mindre  engasjerende eller utdannet person.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar