søndag 22. januar 2012

Etter operasjonen

Hjemme


Redikk kom sliten og stresset hjem etter og ha vært på Oslo dyreklinikk i nesten 2 dager. Han syntes veldig synd på seg selv, og det var helt greit. Vi syntet jo det var ganske synd på han vi også!
Det var uansett veldig godt å få han hjem igjen.
Operasjons metoden de brukte heter TPLO og er en omfattende operasjon. De brukte 90min, og veterinæren var veldig fornøyd med resultatet, så da satser vi at alt blir bra til slutt.

Da vi hentet han på Oslo Dyreklinikk hadde han bare en liten hevelse rundt hasen, som du ser på bildet under.


Du kan si jeg ble temmelig skremt neste morgen av det jeg så. Uff!

 

Jeg ringte Oslo for å være på den sikre siden. Det var naturlig at hevelsen kunne øke noe da han kom hjem og begynte å bevege seg litt mer, men SHIT.... Stakkars lille Redikk. Plutselig var hasen hans like stor som låret, og begynte å skifte farge.
Det veldig skummelt og se forandringene av fargen på beinet ettersom timene gikk. Bildet under er tatt 4 timer etter bildet av hevelsen over.


Plasteret lot vi bare henge på til det selv datt av, og det tok 3 dager. Jeg tror det blir et fint arr, selv om det ikke ser helt behagelig ut. Nå etter 4 dager ser hele beinet mye bedre ut. Til å med fargen har begynt å bli mer normal. Jeg liker det jeg ser, selv om det ser JÆVELIG vondt ut....!


Det kan jo hende du tror jeg driver og bøyer å vender beinet til Redikk for å få tatt disse bildene. Det må jeg bare si at jeg ikke gjør :)
Redikk elsker og bli dullet med, og uansett hvor vondt han måtte ha i beinet skal han alltid ligge på ryggen og skræva :P
Det gjør det veldig lett og holde øye med hevelse, farge og såret. Utrolig handy egentlig!

Nå har endelig Magnus og jeg fått senket skuldrene, for alt ser veldig bra ut. Han bruker faktisk beinet litt allerede etter 4 dager. Tøff gutt, vettu!!
Stingene fjerner vi om 9 dager, så er det røntgen om 2 måneder, for å se at alt er iorden.
Fant et bildet på Oslo dyreklinikk sine sider som viser hva som er gjort med beinet.

Operasjonen er omfattende og avansert, og innebærer at toppen av leggbeinet sages over og flyttes et bestemt antall milimeter, før det skrus sammen igjen med stålplate og stålskruer.
Skikkelig skumle saker. Så nå er Redikk litt Terminator!

1 kommentar: