torsdag 19. januar 2012

Operasjonen

I dag er dagen! 


Ben Redikk FyFasan blir i dag operert for korsbåndskade og vi får ikke se han før i morgen. Han ble levert på Oslo Dyreklinikk nå kl 08:10. Ingen gode sommerfugler i magen her nei. Det kjennes mer ut som en liten urolig flaggermus som sirkler rundt der.

Jeg tror så klart at alt kommer til å gå bra, men med tanke på at han har vært ned dopet fem ganger på 1/2 år gjør meg urolig. Det har jo ikke akkurat tatt kort tid og finne ut hva som har feilet han. Veterinæren på Nittedal har gått fra og tro det har vært tå, kne, tå og igjen kne. Dermed har han også vært på mange forskjellige medisiner.

De sendte oss tilslutt videre til Oslo Dyreklinikk, hvor det ble mye tull da Nittedal hadde merket et av røntgen bildene med feil hund, og Oslo mistet rekvisisjonen. Oslo dyreklinikk har behandlet oss veldig pent og beklaget for det som har skjedd, og at ting har tatt så lang tid.
Det setter jeg stor pris på!! Endelig føler vi at vi får ordentlig hjelp.
Det er uansett ikke akkurat en ønske situasjon vi er i da han har vært nedopet så mange ganger, samt at han har hatt en liten runde med forgiftede nyrer. Han hadde spist noe i skogen han tydeligvis ikke burde, MEN han er en sterk og ung kar.



Alle sier det går bra, men man skal uansett være forberedt på at komplikasjoner kan skje. Jeg har selv jobbet på dyreklinikk i over 2 år, og vet nok om akkurat det der. Ting kan skje, og man må være klar over det. Det er jo nettopp derfor man signerer på et skriv når du leverer hunden til en dyreklinikk.
Du signerer på at du er inneforstått med alt som kan skjer. Inkludert at hunden kan dø under operasjon. Jeg vet at sjansen er veldig liten for at noen slikt skal skje med Redikk da han er generelt er en frisk kar, men jeg og ingen andre kan utelukke det forde.

Jeg satser hardt på at han får ligge trygt og godt i sengen sin på fredag kveld!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar