onsdag 11. juli 2012

Spania Dag3

Igjen var vi tidlig oppe. Var på tide med en utflukt slik at vi kunne få se litt spektakulære bygninger og annet.

Frokosten var absolutt bedre i dag. Turte og prøve ut litt mer. Teen her er faktisk ganske god også, jeg må jo tross alt starte dagen med te.

Mobilnettet her er ellendig og for det meste av tiden når man ringer kommer man enten ikke gjennom, eller hører ikke hva den andre sier. Da vi endelig fikk kontakt med gjengen fikk vi beskjed om og bare begynne. De ville ha bedre tid til frokosten.
Vi kom oss ut og gikk rett bort til Barcelona katedralen. Siden vi var tidlig ute var det gratis inngang, så vi raste inn. De hadde satt opp store statuer av forskjellige helgner. Man kunne legge på penger til hver av de, da ble det opplyst små lys for hver cent man la på. Litt spesielt og se. Det var forresten Jesus som ledet med tente lys!

Turen gikk deretter til Segrada Familia som er den kjente store kirken som aldri blir ferdig. Vi fikk oss en ekstra gå tur fordi køen strakk seg rundt hele kirka. Det gikk heldigvis fort og komme seg inn for der kunne man fort bli kokt hummer.

Wow, for et syn som møtte oss på innsiden. Den kirka var skikkelig massiv. Søylene var kjempe lange og tykke. Det var også de vakkreste vindusfarger jeg har sett.
Under kirka hadde de bygd opp et museeum som viste hvordan kirken var bygd opp, hva som mangler fremdeles og orginal modeller. Veldig stilig hvordan man kunne se alt veldig detaljert.

Siste utflukt gikk til Zoo parken. For en flott dyrehage. Det var gjort ordentlig for at dyrene skulle ha det bra, så det var en fryd og traske rundt for å se. Jeg gikk så klart bærserk med kameraet og ikke minst instagram.

Her møtte vi helt tilfeldig de andre. Vi gikk motsatt vei av hverandre, så vi ble enige om å møtes til middag senere. Mens vi gikk og koste oss i solen, fant Magnus en løve som trengte litt klø hjelp, så da må man jo bare trå til.

Vi oppdaget rett etter dette klø stevne at de hadde delfin show, og bestemte oss i siste liten for at vi ville få med oss det. Det var ekstremt stilig. Alt gikk på spansk så vi ante ikke hva de sa, men de var kjempe flinke med delfinene og de koste seg skikkelig i vannet. Hopp og plask!
På vei ut av zoo'en fan jeg en sørgelig hund. Han måtte jeg så klart avbildes med!

Man kan si vi begynte å kjenne det veldig i beina nå, men bestemte oss for å ta metroen tilbake og rusle en liten tur for å se etter litt festlige butikker. Jeg kjøpte meg et par armbånd og neglelakk. Selve shopping dagen er i morgen, så vi trasket etterhvert tilbake til hotellet.

Det ble ikke mye avslapping for de andre ville ta en tidlig middag for å kose seg i leiligheten sin. Vi skiftet i full fart og fant Daniel, Ina, Øyvind og Thomas i lobbyen. Sammen dro vi til en fiske restaurante de andre hadde funnet.
Det var litt spesielt siden bare 4 av 10 ville spise fisk, men maten var helt grei. Magnus bestillte en hel fisk som var nammis, og jeg tok reke spaghetti. Hehe, fant bare 5 reker. Desserten var definitivt best.

Det var slutten på denne dagen. Det var veldig deilig og komme på hotell rommet og få dusjet og lagt seg i senga.