lørdag 26. september 2009

Gorkis


Amuri-Pajkos Gorka



Dette er min lille øyensten. Hun kom til Norge som en 10mnd gammel unghund fra Slovakia. Hun er en Russisk Ulvehund også kalt Borzoi. Det er Gerd som eier henne, men jeg stiller henne ut og trener med henne. Vi har fått et helt spesielt bånd som er knyttet sammen på en helt uforklarlig måte.

Jeg har helt ærlig aldri satt meg inn i denne rasen fordi jeg ikke har likt den noe særlig. Denne rasen kan igrunn minne mer om en diger katte enn en hund. Og da mener jeg hvordan den oppfører seg, men Gorka tok meg med storm. Hun er virkelig skjønn. Vi fikk en helt spesiell kontakt allerede første dagen jeg prøvde å trene med henne.

Vi har reist litt rundt nå og vi knyter bare sterke bånd. Vi dro avgårde med tog til Stavanger. Det tok 8 timer og det tok Gorka med knusende ro. Vi skulle på et kurs som handlet om og bli en bedre handler. "How to be a better handler" het kurset. Gorka og jeg lærte mye nytt og vi fikk rosett hvor det sto Most Motivated, DA skal jeg si deg det at vi var stolte. Så har vi vært i Danmark på internajonal utstilling hvor hun ble tredje beste tispe. Det er ikke dårlig til en så ung hund.

Nei, Gorka er ei helt spesiell tispe. Hun har så mye personlighet og et helt utrolig kroppspråk. Hun smiler til å med da hun blir glad. Dette kan nok skremme de fleste da de tror at hun flekker tenner, men de som kjenner henne vet at hu ikke gjør annet enn å vise sin glede.







1 kommentar: