onsdag 23. september 2009

Hund i Danmark

Et lite eventyr i DK

Nå bor jeg i Danmark fram til to uker før Jul! Tenk deg det..... "Lille" Monica har reist til en ukjent familie for å bo der og ta vare på alle hundene dems. Ja og da mener jeg ALLE hundene!

Her steller jeg nemlig med 11 Irske Ulvehunder og 2 Jack Russel Terriere. Jeg skal si deg det, at det er virkelig mange ører og rense samt klør og klippe. Jeg er vant med mange hunder på en gang, men ikke på denne størrelsen. De er virkelig store, men takk og lov er alle like snille. Ingen er veldig begeistret for å klippe klør, men tar til fornuft og ligger rolig mens jeg klipper.

Navnene på ulvehundene:
Carolyn, Tusi, Umberto, Mocca, Pavanen, Saidy, Siva, Eco, unghunden Pumpkin og den nybakte moren Namu (som fakrisk betyr Mygg) Namo har blitt mor til en helt spesiell liten valp som skal hete noe på V, men navnet har vi enda ikke funnet. Vi venter på at valpen skal åpne øynene. Hehe da regner vi med at navnet kommer som bestilt. Jeg har en følelse av at eieren liker navnet Viola, men ingen ting er klart.

Navnene på Terrierne:
Polly og Classic

De har alle hver sin like sterke personlighet. Virkelig herlige hunder, men en ting som ikke er like festlig er at alle setter igang å ule/bjeffe rundt 04:30 tiden. Jeg trodde jeg skulle dø første gangen jeg våknet av denne "sangen". Jeg skvatt så fælt at jeg var rett ved å dette ut av senga. Hørtes igrunn ut som hundene ble delt opp i småbiter uten bedøvelse. Shitt tenkte jeg og var døtrøtt dagen etter. Heldigvis vendte jeg meg fort til denne morgen sangen og sovner nå fort igjen da de endelig slutter.

Jeg gleder meg kjempe masse til valpen åpner øynene å blir litt mer intressert i omgivelsene. Nå er den bare en liten feit klump som spiser altfor mye og klynker fordi hun har vondt i magen. Ser igrunn ut som en brun liten veldig FEIT sel unge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar