mandag 23. november 2009

Hund i London

Et lite eventyr i London

Jeg må jo skrive litt om hundene jeg jobber med her i London også.

Det er fire tisper og to hanner her. Rebecca liker musikaler, sanger og litteraturiske navn.

Tispene:
*Mamma Mia
*Me Me
*My Girl (Girly)
*Mayda

Hannene:
*Woody
*My Guy (Guy)

Woody og Mayda er de to yngste i flokken og er lyse i pelsen.
Guy is the boss og damene er bare de eldre som er med i flokken.

Jeg har lagt min elsk på Woody. Han ser du på bildet. Han har det mest sjarmerende blikket jeg noen gang har sett på en hund. Det er han som får mest kjeft enda han ikke gjør noe galt. Han er virkelig en skjønn gutt og jeg synes det er litt trist at Rebecca ikke forstår hvorfor han er blitt som han er blitt. I dette tilfelle (som mange andre) kan du kun skylde på eieren, men de ser det sjelden selv.

Det er Mia og Me Me som er de drektige tispene. Me Me har fått sine valper nå. Hun klarte ikke å føde selv etter å ha prøvd i 2 dager. (Skjønner henne godt. Jeg hadde heller ikke klart å føde med en klin gal stresset eier løpende rundt meg som skulle lytte, kose, kjenne og ta tempen min HELE tiden)
Hun skulle egentlig hatt fem, men en var mumifisert og dø for lenge siden. Hun har nå fire småtroll som eter som om de aldri skal få mat igjen. En sort og tre som ser ut til å bli grå brindlet. Alle har en hvit liten flekk ytterst på haletuppen.

Disse valpene fikk pet navn ganske fort. Vi fikk gi dem navn og det var litt artig.

Henry Hendpecked
Grizelda
Suki Take It Off Again
Polly Parkins

Jeg ga den minste tispa navnet Suki fordi jeg syntes hun virkelig passet navnet. Rebecca likte det også, men hun har ikke bare ett navn på dem. Det er en sang som går slik: Polly sat the cattle on, Suki take it off again eller noe i den duren. Derfor ble navnet hennes slik. Jeg kom opp med Grissley på den andre tispa som skilte seg ut ved å være helt sort og da fikk hun tilslutt navnet Grizelda.

På bildet ser du Suki som forteller hvor glad hun er i Grizelda. Hehe skikkelig moment!

Mia sine valper vet vi ikke når kommer, men Rebecca skal scanne henne for å se om hun fremdeles har to valper og føde. Hun burde vise flere tegn på at hun nærmere seg termin datoen enn det hun gjør. Det er mulig det vil bli keisersnitt på henne også.
Nå kan vi uansett ikke gjøre noe annet enn å vente å se hva vi må gjøre. Vi skal faktisk bestemme oss i dag mandag 23.11.09

Kl 0900 skal de til veterinæren for å se hva som bør gjøres. Lykke til Mia!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar