torsdag 22. oktober 2009

Kjæresten

Kjæresten min

Jeg må nok ha verdens beste kjæreste. (Tja det sier vel alle som har, men jeg HAR faktisk det) Han skjemmer meg helt bort med både gode ord, kjærtegn og blomster. Han er så utrolig snill og omtenksom. Han får meg til å føle meg så utrolig bra og enda bedre, han lytter og vil hjelpe uansett hva det er.

Jeg synes han er en herlig fyr med en flott figur, og han er kjempe fin å se på. Mange synes nok at han kan virke litt stiv og alvorlig, men da han først smiler kan ingen si noe annet enn at han er utrolig kjekk. Han smiler til å med med øynene og man kan føle at han er glad!! Min familie har tatt han inn i varmen. Så langt inn i varmen at han har fått egen nøkkel til huset. Dæven, not bad ey? Det er jo også fordi han gjerne vil gå tur med lille Redikk.

Han har allerede besøkt meg to ganger mens jeg har vært i Danmark. Han kjører hele veien. Står opp kl 06:00 og setter kursen mot meg, og er framme i 1300-1400 tiden. Vi har funnet på så utrolig mye artig og spennende.
Første helgen han kom reiste vi inn til København og tittet på to museer med mye festlig. Dagen etter dro vi innover til Kolding for å hilse på min venninne som fortsatt gikk på Hansenberg skolen (Hun var ferdig utdannet 8 dager senere). Det var en herlig tur med min kjære, pluss at vi fikk tatt en tur innom Kolding storsenter. Ikke at jeg har savnet dette senteret siden jeg gikk på den skolen selv, men butikkene Bilka og Søstrene grenes er noe helt for seg selv.
Neste dag koste vi oss i den lille ”leiligheten” min med film og bare snakking. Dagen etter dro han hjem igjen. Det var jo ikke like hyggelig, men jeg viste han skulle komme tilbake etter 2 uker.

Da han endelig kom den andre helgen reiste vi på Tivoliet i København. De har begynt å få inn Halloween i Danmark for fullt, så hele tivoliet var dekket med gresskar hoder, fugleskremsler, flaggermus og edderkopper. Vi hadde utrolig mye fint å se på og knipset i vei med kameraet. Det var masse spennende boder rundt omkring og vi tittet på alt mulig. Dagen etter dro vi på Nasjonalmuseet i København. Jeg har aldri sett et så stort bygg fra innsiden. Det var et virkelig stort museum. Vi tasset over alt for å få meg oss så mye som mulig og var innom suvenir butikken. Der hadde de mye kul i alle fall. Vi kom dit rundt halv to. Vi trudde vel egentlig ikke at alt var så stort, men der tok vi VELDIG feil. Vi hadde rett og slett ikke tid til å se alt, men vi fikk med oss det mest spennende i alle fall. Dansk historie med vikingtid, Jordens folk og Den romerske tid. For en helg!!! Dagen etter var vi hjemme og lagde en god middag og så film. Greit å ha en korslig avslutning på en herlig helg før han fant veien hjem til Norge.


Takk og lov er det ikke lenge til jeg skal hjem en tur, så da gikk det greit å si farvel denne gangen også.

Det er virkelig herlig å ha en gutt som vil være med på det meste.

Rosene jeg fikk andre helgen han kom til meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar